בית חב"ד גוש קטיף ניצן

ניצן. ת.ד. 10

א-ה 10.00-13.00

תמיד זמינים עבורכם גם בטלפון

ימים נפלאים

אחי ורעי, למה להמתין עד הימים הנוראים. הבה ננצל את ההזדמנות שהמלך איתנו בשדה ומקבל אותנו בסבר פנים יפות. נבקש ממנו שיסיר מהעולם את הנגיף המאיים על חיי כולם. ובשעה שכל המומחים שבעולם אינם יודעים מה ילד יום. אנו נפעיל את המרשם הבטוח, האומר, ש"תשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזרה"..

חדש אלול, הוא החודש המיועד לסיכום השנה החולפת ובמקביל מהווה הכנה לשנה החדשה הבאה עלינו לטובה ולברכה. חודש אלול מוקדש בקהילות ישראל להתעוררות – אם להתעוררות תשובה כפשוטה, ואם להתעוררות הבאה לידי ביטוי בתיקון המידות.

המלך בשדה:

חודש אלול הוא חודש הרחמים, שבו מאירים י"ג מידות הרחמים, ובו נפתחים שערי הרחמים העליונים לכל הבא אל הקדש להתקרב לעבודת הבורא. מסביר אדמו"ר הזקן: שלעומת יום הכיפורים שבו הקב"ה דומה למלך הנמצא בארמונו. הנה, בחודש אלול דומה הקב"ה למלך הנמצא בשדה. – וכדוגמת מלך שנמצא בשדה, שלפני בואו לעיר, יוצאים אנשי העיר לקראתו ומקבלים שם את פניו. ולמעשה, כל המעונין רשאי לנצל הזדמנות זו ולהיפגש עם המלך – כשהמלך מקבל את כולם בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם. כך בחדש אלול מתקיים "יאר ה' פניו אליך", בהארת י"ג המידות לכל אחד ואחד.

 

במערכת המשפט :

 

מובא בחסידות, שבמשפטי המלכות, ישנן באופן כללי שתי הנהגות: האחת, של בתי המשפט הפועלים לפי כל כללי השפיטה המקובלים. והשניה, מצב חריג, שבו, גם הפושע הגדול ביותר, אם בשעה שמוליכים אותו לגרדום, הוא נתקל במלך ומבקש ממנו שיחון אותו. יכול המלך לבטל את דינו, להקל בענשו ואף לפטרו מכל עונש (שנגזר עליו בבתי המשפט הרגילים).

 

מבטלים את רוע הגזרה

 

בפיוט "ונתנה תוקף" הנאמר בראש השנה ויום הכיפורים מובא: "בראש השנה יכתבון וביום צום כיפור יחתמון… מי יחיה ומי… מי במים ומי באש.. ומי במגפה… *ותשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזרה".

אחי ורעי מבקשי ה', למה להמתין עד הימים הנוראים. הבה ננצל את ההזדמנות שהמלך איתנו בשדה ומקבל אותנו בסבר פנים יפות. נבקש ממנו שיסיר מהעולם את הנגיף המאיים על חיי כולם. ובשעה שכל המומחים שבעולם אינם יודעים מה ילד יום. אנו נפעיל את המרשם הבטוח, האומר, ש"תשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזרה".

 

עוד מהמגזין

מערכת האתר

יכול לעניין אותך גם

השאירו תגובה