כמה שנים לאחר מכן התפרסמה בכתב-העת היהודי-אמריקני "ג’ואיש-הום" הידיעה הבאה: "על שלושה דברים שלמד יצחק רבין, ראש-ממשלת ישראל, מפי הרבי מליובאוויטש – נמסר כאן באחרונה מפי איש-ציבור יהודי, תושב קנדה ששמע את הדברים מפי רבין בעצמו".
וזה סיפורו של האיש:
"פעם השתתפתי במסיבה סגורה, שנערכה בקנדה, בהשתתפות יצחק רבין, שהיה אז שגריר ישראל בארה"ב. במהלך המסיבה, שבה נאם רבין, הוא סטה לפתע מהנוסח הרשמי, המוכן, של נאומו וסיפר על פגישה שהיתה לו עם הרבי מליובאוויטש, קודם לכן.
"באותה עת לא ירדתי למלוא עומק משמעותם של דברי הרבי – סיפר רבין – ורק עתה אני מייחס להם את מלוא משקלם הראוי. היתה לי אז פגישה עם הרבי שנמשכה שעתיים וחצי. בסיומה סיכם הרבי והדגיש שלוש נקודות עיקריות, שהיוו את תמצית דבריו.
"עם לבדד ישכון"
"הנקודה הראשונה היתה שאני, בתור שגריר, למרות שתפקידי הוא לקיים יחסים טובים עם מדינות זרות, חייב להבין ולהניח כמושכל ראשון, כי העם היהודי הוא ’עם לבדד ישכון’ ומשום כך אין לשים את מבטחנו בשום ברית עם אומה כלשהי מאומות העולם.
עם התורה
"נקודה שנייה: הטיעון הישראלי המקובל, בדבר ’גבולות בטוחים’, אינו מתאים ואינו משכנע, כשהוא מושמע באוזני אומות העולם. בתקופה שיכולים לשלוח אדם לירח, כל תכנית הגנה הנשענת על גבולות ועל עומק אסטרטגי, יכולה להיות מושמת לאל, בעזרת אסטרטגיה מתאימה. מכאן שישראל יכולה וצריכה לסמוך אך ורק על חסדי השם והגנת הבורא. השימוש שלנו באמצעים צבאיים יכול להיות מוצלח רק בעזרת השם, רצונו וחסדו יתברך. הטיעון המתאים הוא זה שנשען על גבולות היסטוריים, משום שמושג זה מוכר וידוע לאומות העולם; הם יודעים אל נכון כי אנו עם התורה ונושאי מורשת התנ"ך.
חינוך יהודי מקורי
"הנקודה השלישית", המשיך מר רבין, "מבוססת על שתי קודמותיה והיא שהעם היהודי יכול להמשיך ולהתקיים, רק כאשר יתנו עדיפות עליונה לחינוך יהודי מקורי, חינוך תורני, לכל היהודים בעולם". "עם הזמן שעבר הבנתי את דברי הרבי יותר ויותר", סיים יצחק רבין את דבריו.